00001
00002
00003
00004
00005
00006
00007
00008
00009
00010
00011
00012 #ifndef ROOT_TGLText
00013 #define ROOT_TGLText
00014
00015 #ifndef ROOT_TAttText
00016 #include "TAttText.h"
00017 #endif
00018
00019 class FTFont;
00020
00021 class TGLText : public TAttText {
00022 private:
00023 TGLText(const TGLText&);
00024 TGLText& operator=(const TGLText&);
00025
00026 Double_t fX;
00027 Double_t fY;
00028 Double_t fZ;
00029 Double_t fAngle1;
00030 Double_t fAngle2;
00031 Double_t fAngle3;
00032 FTFont* fGLTextFont;
00033
00034 public:
00035 TGLText();
00036 TGLText(Double_t x, Double_t y, Double_t z, const char *text);
00037 virtual ~TGLText();
00038
00039 FTFont* GetFont() { return fGLTextFont; }
00040
00041 void SetGLTextAngles(Double_t a1, Double_t a2, Double_t a3);
00042 void SetGLTextFont(Font_t fontnumber);
00043 void PaintGLText(Double_t x, Double_t y, Double_t z, const char *text);
00044 void PaintBBox(const char *text);
00045 void BBox(const char* string, float& llx, float& lly, float& llz,
00046 float& urx, float& ury, float& urz);
00047
00048 ClassDef(TGLText,0)
00049 };
00050
00051 #endif